Aspiepower Media

Den långa försenade resan till Norrland

Den långa resan till Norrland

Klockan 05.40 i går ringde klockan och jag skulle då börja den långa resan till Norrland. Men i stället blev det den långa försenade resan till Norrland. När jag kollade på mobilen hade jag fått ett sms där det stod att tåget var inställt. Jag fick dock åka med ett tåg en timma senare så fick skynda mig att boka om taxin.

En timma sen från start

Redan innan jag lämnade lägenhet var det klart att jag skulle missa anknytningståget i Stockholm. Så fick ringa SJ för i smset de skicka skrev de bara att jag kunde använda biljetten till första tåget. Varför skickar de ut halv information liksom. Jävligt oklart.

Motion i Stockholm

Väl på tåget så blev även det försenat 30 minuter. Men det gjorde ju inte så mycket eftersom jag ändå hade tid att spendera i Stockholm. Käkade tidigt lunch sen tog jag en Pokémon promenad på 5 km. Orka sitta still i två timmar liksom haha.

Två timmar sent

När vi väl hade lämnat Sockholm så rullade det på. Kom fram till Sundsvall klockan 17 vilken blev två timmar senare än planerat. Men skönt att komma fram en dag innan och få landa lite innan föreläsningen. Väl framme åt jag middag på hotellet sen gick jag ner till gymmet och körde ett pass innan det var dags att sova.

Promenad och chill

I morse ringde klockan 8.30. Efter frukosten tog jag en promenad sen chillade jag på rummet. Efter 13 begav jag mig till lokalen där jag skulle föreläsa. Gillar att känna in lokalen lite innan det är dags och fixa ljud och sånt.

Tack Sundsvall

Det var inte så många i lokalen eftersom föreläsningen var digital. Men det är ändå kul att får stå på scen och köra. Och att det iallafall finns någon i lokalen som skrattar åt mina skämt. Så jag slipper sitta och skratta åt mig själv haha. Tack för i dag Sundsvall och alla andra som tittade. Nu laddar vi om för Sollefteå i morgon!